2012 yılının online pazarlama trendlerini; mobil pazarlama, büyük markaların online sektöre girişi ve Google'ın yaptığı önemli güncellemeler olarak özetleyebiliriz.
2012'den sonraki yükselen en yeni 10 internet pazarlama trendi ise şöyle;
2012'den sonraki yükselen en yeni 10 internet pazarlama trendi ise şöyle;
- "İkinci Ekran"ın yükselişi: "İkinci Ekran" TV ve Tabletin birlikte kullanımıdır. TV ile tabletin elektronik olarak haberleşmesi ile sağlanan bir teknolojidir. Ipad'lerde daha çok gelişmiştir. Son dönemde, Greys Anatomy dizisinde "İkinci Ekran" uygulanmıştır. Oscar, Emmy Ödülleri gecelerinde, Ipad'den farklı kameraların çekimlerini veya farklı açıları izleme imkanı yaratılabilmektedir. "İkinci Ekran" uygulamaları pazarlamada yepyeni fırsatlar sunacak şekilde yapılandırılabilecektir.
- Site İstatistikleri: Son dönemde web siteleri analiz uygulamaları önemli ölçüde arttı ve bu uygulamalar sayesinde istatistikler daha bütünsel olarak değerlendirilebilir hale geldi. Bu aşamadan sonra, analiz uygulamaları daha da önem kazanarak, hitlerin hangi kanaldan ve nasıl geldiği de önemli olacak. Analizler daha komplike uygulamalarla gerçekleştirilecek.
- Oyuna Doğru Gidiş: Web siteleri, kullanıcıya daha cazip ve çekici olabilmek adına sitelerde oyuna doğru gidiş gözlemleyeceğiz. Daha eğlenceli ve daha renkli siteler göreceğiz. Hatta büyük markaların bu alanda önemli yatırımlar yapacağını da tahmin etmek güç değil.
- İçeriğin Önemi: Sosyal Medyanın ön plana çıkması ve önem kazanması ile birlikte, şirketler daha fazla yararlı içerik üretmek ve interaktif paylaşımlar için önemli yatırımlar yapmak durumunda kalacaklardır. Bu nedenlerle, hem görsellik, hem içerik ve hem de gelen hitlerin analizinin doğru biçimde yapılabilmesi için şirketlerin daha fazla harcama yapacağı öngörülmektedir.
- Verilerin Görünür Hale Getirilmesi: Büyük verinin herkes tarafından kullanılabilir olması gün geçtikçe önem kazanmaktadır. Bu da pazarlamada önemli fırsatları beraberinde getirecektir.
- Sadakate Yönelik Pazarlama: Hepimiz biliyoruz ki, yeni müşteri edinmek mevcut müşteriyi elde tutmaktan çok daha pahalıdır. Buna, içinde bulunduğumuz dönemde tüketicilerin birbirleriyle sürekli online olarak bağlı bulunmalarını ve deneyimlerini online olarak paylaşmalarını da katarsak, aslında mevcut müşteriyi memnun etmenin önemini kavrayabiliriz. Bu nedenle, sadık ve memnun müşteri yaratmak, bunu kalıcı hale getirmek giderek daha da önemli olacaktır.
- Markalar İnsanları Daha Fazla Etkileyecek: Facebook, Pinterest, Foursquare gibi sosyal platformlar sayesinde markalar bu ortamlar üzerinden yaptıkları paylaşımlara ters orantılı olarak toplumları daha fazla etkiliyorlar. Önümüzdeki dönemde de, markalar hem sosyal platformlara etki etmeye devam edecekler, hem de ürünlerinin daha çok sayıda tüketiciye hızlıca ulaşmasını sağlayacaklar.
- İstatistik Önem Kazanıyor: Web sitesi hitlerinin ölçümlenmesi ve bu kliklerin neden/ nasıl / nereden geldiği gibi bilgilerin takip edilmesi yeni pazarlama yöntemlerine ışık tutuyor olacak.
- Tasarım Kraldır: Menü tasarımı, görsellik ve kolay erişim için pazarlama ekibine hızlı yanıt verecek bir tasarım ekibi şirket içinde istihdam edilmeli veya şirket dışında ise kontratlı bir 3. parti firma mevcut olmalıdır.
- Yerel Pazarlama Gelişiyor: İnternet, lokal firmalara da önemli pazarlama ve adını duyurma fırsatları sunuyor. Örneğin Get Listed - Kendinizi Listeletin bu fırsatlardan birini sunmaktadır.
Referanslar:
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder