Tüketicilerin dikkatinin giderek daha da dağıldığı bir ortamda ilgi çekebilmek
için içeriği kullanmak pazarlamacılar arasında şimdilerde çok moda.
Zorlama içerikler pazarlamacıların bir
hikaye anlatmalarına yardımcı olsa da, bunların oluşturulması külfetli ve pahalı olabiliyor.
Acaba pazarlamacılar açısından hangi içerik oluşturma stratejileri
yatırım getirisi açısından cazip?
İçerik pazarlama yazılımları üreten CopyPress
tarafından Ocak 2013’te Pazarlama profesyonelleri ile yapılan pazar
araştırmasında; maliyet açısından en etkin içerik türlerinin makaleler,
videolar ve resmi yayınlar (white papers) olduğu ortaya çıktı.
Araştırmada, pazarlamacıların %62.2’si nitelikli makalelerin yatırım getirisinden çok memnun olduklarını belirtmişlerdir.
(*) Kaynak Copypress, Ocak 2013
Pazarlamacıların, en iyi yatırım
getirisinde 2.sırayı %51.9 ile videolu içerikler aldı. Ancak, araştırmada
pazarlamacıların videolu içerik oluştururken yaşadıkları zorluklar da dile
getirildi. İnteraktif medya, grafikler ve hareketli görseller dahil olmak üzere
video içerikleri %49.8 ile pazarlamacılar tarafından "oluşturulması en zor
içerik" olarak nitelendirildi. Birçok pazarlamacı, başarısına rağmen video
içerik üretim bedellerinin olması gerekenden daha pahalıya mal olduğu görüşünde
birleşti.
Makalelerin ve resmi yayınların daha az karmaşık ve daha az emek-yoğun çözümler
olduğu düşünülebilir, ancak bunların da kendine has zorlukları bulunuyor.
Birçok pazarlamacı içerik yazarlarının pazarlamadaki rolünü sorguluyorlar. Bu yazılar
sadece belirli kişilerin imzasıyla mı üretilmeli, ya da odak bir bütün olarak
marka mı olmalı?
CopyPress’in yaptığı araştırmaya katılanların üçte ikisi yani %65,6’sı yazarın
içerik pazarlamasında önemli rol oynadığını düşünürken, geri kalan üçte biri
yani %34,4’ü ise bu fikirde değil. Yazıların genel anlamda bir yazarın imzası
ile çıkması ve mümkünse bu imzanın
yüksek profilli kişilere ait olmasının
önem taşıdığı belirtiliyor.
CopyPress, bu
araştırmasıyla içerik pazarlamanın
dikkat çekecek ölçüde ön plana çıktığını da kanıtlamış olmaktadır. Önde gelen pazarlama tercihlerinde, pazarlama
profesyonellerinin verdiği yanıtlara göre 2012’de %18,9 ile Sosyal Medya, SEO
ve E-Posta ile pazarlamanın gerisinde kalan içerik pazarlama, 2013 yılı için katılımcıların
%34,8 oranı ile oylarını ikiye katlayarak 2013’ün önde gelen pazarlama tercihi
olacağını göstermiştir.
Kaynak: E-marketer
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder