Ne en
güçlü olan tür hayatta kalır, ne de en zeki olan…
Değişime en çok adapte olabilendir, hayatta kalan.
Charles R. Darwin
Değişime en çok adapte olabilendir, hayatta kalan.
Charles R. Darwin
MİLENYUMLULAR GELİYOR…
Yapılan araştırmalara göre 1981 – 2000 yılları arasında
doğan ve Milenyumlular olarak adlandırılan neslin, 2025 yılında dünyadaki
işgücünün %72’sini oluşturacağı öngörülüyor. Üreten ve para kazanan konuma gelecek
olan bu jenerasyon markaların merceğinde yer alıyor. Pew Research Center
tarafından yapılan araştırmaya göre Milenyumluların en önemli karakter özellikleri
şöyle sıralanıyor;
- Kendine güvenen, değişime açık ve internete sürekli bağlı.
- %50’sinin politik bir görüşü yok.
- Sosyal medyada aktif.
- Cep telefonundan gönderdiği ortalama günlük mesaj sayısı 50.
- Genel olarak insanların güvenilir olduğuna inancı %19.
- Bu oran X jenerasyonunda %40.
Milenyum jenerasyonu bilgisayar ve internetle büyüdü, GUI yani grafik ara yüzlere oldukça aşina. Bu
nedenle görsel ifadelere, teknolojik yeniliklere ve işletim sistemlerine hızla
ve kolaylıkla adapte olabiliyorlar.
Milenyumlular Ne İster?
Gelin bu özellikleri kısaca birlikte analiz edelim.
Öncelikle milenyumluların teknoloji ve internet bağımlılıkları nedeniyle
alışverişlerinde de bu ortamı tercih edeceklerini söylersek yanılmış olmayız. Ancak
bu noktada sürekli yenilenen ve değişime açık olan teknolojilerin bu jenerasyonun
dikkatini çekeceğini de belirtmeden geçmeyeceğim.
Öte yandan kolay güvenmediklerini de biliyoruz, yani onlara bir
ürünü satmak o kadar da kolay değil.
Bu nedenle, klasik pazarlama anlayışı ile yaklaşmak yerinde
“influencer marketing” gibi düşünce liderleri aracılığı ile bu hedef kitleye ulaşmak
iyi bir fikir olabilir.
MileNyumluların Ödeme
Tercihleri
Price Waterhouse Coopers tarafından yayınlanan “2016
Perakende” raporunda 25 ülkede %45’ini milenyumluların oluşturduğu 23,000 kişi
arasında yapılan araştırmaya göre katılımcıların;
23,000 katılımcı *
25
ülke
|
%54’ü
Her
ay/ hafta
online
alışveriş yapıyor.
|
%34’ü
Mobil
telefonlarının kendileri için ana satın alma aracı olduğunu kabul ediyor.
|
%67’si
Sosyal
medyadaki yorumların satın alma alışkanlıklarını etkilediğini söylüyor
|
(*)Katılımcıların
10,395’i Milenyumlulardır.
Araştırmada ülkemizle ilgili rakamlara da yer verilmiş;
TÜRKİYE
|
|||
56%
Sosyal
medyadaki yorumların satın alma alışkanlıklarına etkisi
|
51%
Mağaza
içi alışverişlerde
cep
telefonu ile fiyat karşılaştırması
|
52%
Fiyat
avantajı için
yurtdışı
sitelerden alışveriş
|
31%
Aradığı
ürünleri yerel
Perakendeciden
tercih etme
|
Milenyumluların ödeme alışkanlıklarının diğer
jenerasyonlarla arasındaki farklılıklar raporda şöyle yer almış:
Milenyumlular
|
Diğerleri
|
|
Mobil
Ödeme Kullanımı
|
%24
|
%16
|
Ödül
Uygulamasına Erişim
|
%23
|
%18
|
Satın
almadan önce bakiye kontrolü
|
%26
|
%17
|
ABD’de yapılan diğer bir araştırmaya göre ise geleneksel
ödeme metodları Milenyumlular arasında oldukça popüler ve %58’i halen nakit
ödemeleri tercih ediyor. Nakdi halen güvenli buluyor. Aynı araştırmaya göre 10
Milenyumlunun 6’sı kredi kartı sahibi değil, bunun yerine işlemlerini banka
kartıyla yapmayı tercih ediyorlar. Bu
tercihin altında yatan sebeplerin başında ise borç sevmemeleri geliyor.
Milenyumlular ekonomik krizlere fazlasıyla muhatap olmuş ve
daha kısıtlı iş imkanlarıyla yüzyüze kalmış bir jenerasyon. X jenerasyonuna göre daha minimalist bir yaşam
tarzına sahipler. Bu da her türlü tercihlerine etki edebiliyor.
Milenyumlulara Yönelik yenilikler
Apple tarafından Haziran ayında
California’da düzenlenen WWDC’de (WorldWide Developers Conference) 2017
sonbaharında piyasaya sürülecek olan yeni işletim sistemi iOS 11 ile arkadaşlar
birbirlerine mesaj atar gibi para gönderebilecekler. Apple Pay, iMessage ile kişiden kişiye
ödemeleri “Apple Pay Cash Card” kart marifetiyle desteklemeye başlıyor.
iMessage’a entegre edilecek bir
özellikle birlikte kullanıcılar arkadaşlarıyla mesajlaşırken birbirlerine para
da gönderebilecekler artık. İşlem güvenliği için bu özellik touch-id ile destekleniyor
olacak. Para Transferi gerçekleştikten sonra ilgili tutar Apple Pay Cash Card
bakiyesine eklenecek ve kullanıcı bu bakiyeyi kartta bırakarak fiziksel olarak
arkadaşlarına, ailesine kart gönderebileceği gibi, kendi bankasına da transfer
edebilecek.
Apple tarafından sunulacak olan bu yeni özellik, başta
elinden cep telefonu düşmeyen Milenyumluları ve Milenyumlu kafasındaki
jenerasyonları hedefliyor.
Milenyumluların Bakış Açıları
Farklı
Accenture tarafından 2016’da yayınlanan “Alışveriş Yapan
Milenyumlular Kimlerdir? Ve Gerçekte Ne İsterler?” adlı rapora göre ABD’de
yaşayan 80 milyon Milenyumlu her yıl yaklaşık 600 Milyon USD harcıyor ve 2020
yılına gelindiğinde Milenyumluların ABD’nin toplam 1.4 Trilyon USD olacak perakende
harcamaları içindeki oranının %30’a dayanacağı öngörülüyor.
Rapora göre online alışverişe eğilimli olan Milenyumlular dokunmak,
koklamak ve satın almak amaçlı olarak mağazaları da ziyaret ediyor ve alışveriş
yapıyorlar.
Online ve mobil kanallar Milenyumlular için önemli, zira bu
kanallardan ürünler ve hizmetlerle ilgili bilgi almak istiyorlar. Satın almadan
evvel internet üzerinden ürünler ilgili puanlamaları, yorumları ve geri
bildirimleri okuyor, en değerli ürün ya da hizmeti en ucuza ve en doğru
satıcıdan almak istiyorlar.
Milenyum jenerasyonu tüm satış kanallarında aynı fiyat
politikasını ve sadakat uygulamasını bekliyor. Online ya da mağazada kazandığı
puanlarını her kanaldan kullanabilmek istiyor.
Rapora göre, konu alışveriş olduğunda Milenyumluların %68’i
tüm satış kanallarının entegre şekilde çalışmasını ve kanaldan bağımsız bir müşteri
deneyimi sunmasını bekliyorlar.
YARI MİLENYUMLU SAYILIRIM …
Milenyumlu olmasam da ben de aynı kafadayım.
İnternetten ya da sosyal medya üzerinden önce bilgilenmeyi, sonra
fiyat araştırmayı ve duruma göre alışverişimi online ya da mağazaya bizzat
giderek yapmayı tercih ediyorum.
Hele hele seyahat planlıyorsam, hiç şüphesiz tüm işlemlerimi
mobil gerçekleştiriyorum.
Mobil ödeme imkânı sunan her cafe ve restoranda muhakkak
mobil ödüyorum, indirimlerden ve bedava alışverişten faydalanıyorum.
Benim de cep telefonum elimden düşmüyor, sosyal medyadaki düşünce
liderlerini takip ediyorum ve yorumlarını okuyorum. İlgimi çeken mekân, ürün,
şehir, otel, restoran için Instagram’a girip inceleme yapıyorum.
Internet, mobil, sosyal medya, mobil ödemeler, kanallar ve
sadakat uygulamalarının gündelik hayatımızın bir parçası haline geldiği kesin.
Bakalım Milenyumluları izleyen Gen Z hayatımıza neler getirecek,
neler öğretecek?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder