2 Kasım 2013 Cumartesi

Biraz Param Var, Ne Yapsam?

Biraz Param Var, Ne Yapsam?
Bir süredir işlerimin çok yoğun olması nedeniyle, blogumda yeni yazılara yer verememiştim; şimdi geri döndüm.

Bugünkü yazımda paramızı ne yapsak diye birlikte düşünelim istedim.

"Paran var mı derdin var" lafı boş değil. 

Hele hele Gezi olayları ve FED'in tahvil alımlarını azaltacağı açıklamaları sonrasında; Haziran ayından itibaren yükselen bono ve mevduat faizleri, düşen borsa ve kararsız altın fiyatları nedeniyle parası olanın gerçekten derdi var.

20 - 30 Bin TL'sini eline alan, bankaları kapı kapı dolaşıp faiz pazarlığı yapıyor ve parasını vadeli mevduata yatırıyor. Üstelik, şimdilerde 100 Bin TL'ye kadar mevduatı olanlar çok parası olanlardan daha yüksek faiz alabiliyorlar.  

Uzun bir dönem tasarruf sahipleri bankalardan umdukları faizi alamadılar, onun yerine paralarını farklı şekilde değerlendirmeye başladılar. Borsaya, gayrimenkule, altına, bonolara yatırım yaptılar. Oysa şimdilerde bankalar tasarruf sahiplerine %7 ile %9.50 arasında değişen vadeli mevduat faizi uyguluyorlar. 

Hoşgeldin faizi diye bir şey icad oldu, bankaların bir kısmı vatandaşa ilk ay yüksek faiz verip bir sonraki ay oranları %1-%2 kadar geri çekiyorlar. Bunun yanında faiz uygulamasını iki gün sonra başlatıyorlar, hatta bazıları yatırdığınız mevduatın ilk 1000 TL'sine faiz de ödemiyor.

Özetle, vatandaşımız parasını son dönemde artan vadeli mevduat faizleri nedeniyle vadeli mevduat olarak değerlendiriyor. Ben de vadeli mevduatı tercih ediyorum doğrusu.

Bunu yaparken, dikkat edilmesi gereken konu bu yüksek faizin ne kadar süreceği, parasının ne kadarına faiz alacağı ve faiz kazanmaya hangi tarih itibariyle başlayacağı. Bunlara dikkat ederek, paramızı bu aralar vadeli mevduata yatırmaya devam edebiliriz.

Görüyorsunuz işte, hakikaten paran var mı derdin var:)

Bir sonraki yazım da kredisi olanlara gelecek...

Mutlu bir hafta sonu diliyorum.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder