Bir markanın akılda kalabilmesi için istatistiklere
göre kişinin o marka ile en az 6-7 kez karşılaşmış olması gerekiyor.
Markanız; mevcut ve potansiyel müşterilerinizle, markanızın
sempatizanlarıyla ya da markanızı hiç duymamış kişilerle her temas ettiğinde
onların üzerinde bir izlenim bırakıyor. Bu izlenim olumlu, olumsuz ya da nötr
olabiliyor.
Oysa ki, bizim hedefimiz markamızla her karşılaşmanın
karşı tarafta olumlu ve daima hatırlanmaya değer bir imaj bırakması.
Peki ama bunu sosyal ve dijital ortamlarda nasıl
yapacağız? İşte bu yazımızda bunun yanıtını arayacağız.
1-Tutarlılık
Sosyal Marka için tutarlılık en önemli hususlardan biri. Ancak, yanlış
anlaşılmaması için altını çizmeliyim ki, tutarlılık sıkıcı olmak demek
değildir. Çok basit anlatmak gerekirse tutarlılık; Sosyal Medyada markanızın
kimliğini, ne yaptığını ve dünyaya bakış açısını her söyleminizde aynı tarz ve
stilde yansıtmanızdır.
Tabii ki, iletişim kurduğunuz kitleye göre söylemleriniz değişebilir, ancak
kullandığınız ton daima temel tutarlılık ölçütünüzle uyumlu, gerçek ve şeffaf
olmalıdır. Gerçek ve şeffaf olmanın kahvaltıda yediklerinizi paylaşmak
olmadığını, farklı kitlelerle markanızın onlara yönelik yüzünü ve
faaliyetlerinizi azami ölçüde paylaşmak olduğunu lütfen not ediniz.
2-İlgi ve Uygunluk
İlgi ve uygunluk, markanızın takipçileri ile kurduğunuz iletişimin insani boyutta ve anlaşılabilir olmasıdır. Sosya Medya ortamında iletişim kurduğunuz kişilerle gerçek bir insan tonunda ve onların anlayabileceği dilden konuşmanız; markanızın sempatik, ilham veren ve takip edilen olmasını sağlayacaktır.
İlgi ve uygunluk, markanızın takipçileri ile kurduğunuz iletişimin insani boyutta ve anlaşılabilir olmasıdır. Sosya Medya ortamında iletişim kurduğunuz kişilerle gerçek bir insan tonunda ve onların anlayabileceği dilden konuşmanız; markanızın sempatik, ilham veren ve takip edilen olmasını sağlayacaktır.
3-Güven
Takipçilerinizin ve sosyal medya topluluğunun
markanıza güvenmesi belli bir zaman alacaktır. Bu süreç, önce gözlem, sonra
markanızı izlemek ve kalıcılığını/ tutarlılığını kontrol etmek ve sonrasında
takip etmeye değip değmeyeceğine karar vermekten geçecektir. Zira, her takipçi
aslında size zamanından vererek bir yatırım yapmaktadır. Dolayısıyla bu
yatırımını doğru bir biçimde yapabilmek için markanızı bu aşamalardan geçerek
değerlendirecektir.
Sosyal ve dijital ortamlarda marka yönetiminizi yaparken yukarıdaki bu üç maddeyi gözönünde bulundurmanızın yarar sağlayacağını siz de göreceksiniz.
Dijital ve Sosyal pazarlama mevcut süregelen
marka yönetimi yöntemlerini değiştiriyor ve hatta değiştirdi bile denebilir.
Yeni dönemde "Müşteri Deneyimi" markanın en önemli özelliği haline
geliyor. Zira, marka dediğiniz şey yeni dijital dünyada sadece logo, logo
renkleri ve büyülü pazarlama kelimelerinden ibaret değil.
Yeni dijital ve sosyal dünyada markalaşmak demek;
ilham veren olmak, kimsede görülmemiş orijinal içeriklerle iletişim kurabilmek,
online toplulukla aynı anda online olmak, iletişimi kurumsal dille değil sosyal
medya diliyle sağlamaktır.
Markanız için "önce müşteri" düsturunun
yanına bir de "mobil düşün" mottosunu eklemelisiniz. Mobilin hızlı
gelişimi ile birlikte müşterilerin de artık mobil olduğunu unutmamalısınız.
Marka liderleri için teknolojideki gelişimlerle
birlikte bu çılgın Twitter, Facebook, Instagram vs çılgınlığına ayak uydurmak
zor olsa da; dünyanın bu yöne doğru evrildiğini ve bunlardan kaçamayacağımız
ortada.
Markanızın sosyal medya ayağını oluşturmanın
dayanılmaz hafifliği karşısında size önerim, sosyal medya marka yönetiminizi
yıllardır uyguladığınız klasik yöntemlerle değil, yeni sosyal dünyanın
gerektirdiği strateji ve taktiklere göre yapmanızdır.
Klasik yöntemler derken, markanızın sosyal medya
sayfalarını yorumlara kapatmak, yorumları 4-5 kademe iç onaylarınız sonrası
yayınlamak ve benzeri hiyerarşilerden bahsediyorum. Oysa ki, yeni dijital
dünyanın buna vakti yok, hayat orada çok hızlı ve dinamik...
Yeni dünyada, marka ve kurumlar süslü kurumsal
söylemlerin ve şık, sevimli broşürlerin arkasına saklanamayacaklar. Bugünün
kurumsal marka iletişimi gerçek ve saf olmalı. Neticede, sosyal medya ortamında
herşey mükemmel değil, olması da gerekmiyor. Sözlerde ve
görsellikteki mükemmelliği ararken kaybedeceğiniz zamana bu ortamda
tahammül yok.
Bu yukarıda saydığım nedenlerle, sosyal medyada
markanızı yönetirken aşağıdaki aksiyonları almış olmanız gerekiyor:
- Kurumsal/ Kişisel Markanızı pazarda nasıl konumlandıracağınızı
tesbit etmiş olmak.
- Niyetinizden, hedeflerinizden ve vizyonunuzdan emin
olmak.
- Sosyal ve dijital ortamlarda paylaşacağınız
içerikler, iletişim ve kimliğinizle ilgili somut bir plan oluşturmak.
- 7/24 işlerliği olan entegre bir dijital pazarlama
platformu yaratmak
Özetle, eğer bugüne kadar markanızla ilgili
herhangibir sosyal medya hesabı açmadıysanız, şimdi tam sırası. Yukarıdaki
konularda ev ödevlerinizi yaparak ve kendinizi bir profesyonelin eline teslim
ederek bu yolda ilerleyebilirsiniz.
"Ama markamız zaten sosyal medyada ama iyi
yönetilmiyor" diyorsanız gene tavsiyem aynı... Sil baştan dijital medya
stratejisi belirleyerek ilerlemek çok yerinde olacaktır.
Bu konularda yardım ve desteğe ihtiyaç duyarsanız,
benimle iletişim kurabilirsiniz.
Elif Bilge Eder - elif@sederreklam.com
Referanslar:
1.http://themarketingnutz.com/2016/03/how-to-build-your-brand-using-social-media-and-digital-marketing-in-2016/?utm_campaign=mktgnutz&utm_medium=social&utm_source=twitter&utm_content=1456929954
2. http://www.entrepreneur.com/article/235596
3. http://www.socialmediaexaminer.com/create-social-media-images-to-support-your-brand/
4. http://www.pammarketingnut.com/2013/12/social-media-branding-agency-16-tips-to-create-a-consistent-relevant-trusted-social-brand/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder