28 Nisan 2014 Pazartesi

Şirketimizin Karlılığını Nasıl Arttırabiliriz?

Dünya devi Starbucks 2014'ün ilk çeyreğindeki karını global piyasalardaki krize rağmen %6 oranında arttırmış. Starbucks bu kar artışını gider yönetimini çok iyi yaparak, yeni ürün ve hizmetler geliştirerek ve daha çok müşteriye ulaşmak için şube sayısını arttırarak sağlamış. Ayrıca mobil ortamlar için oluşturulan müşteri sadakat uygulamasını da devreye alarak müşteri memnuniyetini en üst düzeye çıkartmayı hedeflemiş.

Mevcut ekonomik koşullarda, uzun soluklu ve kalıcı olabilmek adına karlılığı yakalamak ve bunu sürekli kılmak çok önemli. Starbucks her ne kadar bir dünya devi olsa da, karlılığı yakalamak adına izledikleri yol başarıyı da getirmiş.

Bu konuda ben de birkaç önerimi paylaşmak istiyorum: 

1. Öncelikle şirket maliyetlerimizi gözden geçirelim ve düzenli kontrol edelim: Aylık şirket giderlerinize baktığınızda "nereye gitti bunca para?" dediğiniz olmuyor mu? Eğer maliyetlerimizi yakından kontrol etmezsek, şirket karımız vazgeçemediğimiz bu giderler tarafından tüketilir ve bununla da kalmaz şirketimizi de yanında götürür. Bu konuda duygusal olmamalı, ticaretin gereklerini yerine getirmeliyiz.
    • Elektrik, su, ısınma, mutfak, ulaştırma, telekomünikasyon ve kırtasiye giderlerinden olabildiğince tasarruf edelim. 
    • Şirketimizin mevcut müşterilerini ve iş yükünü göz önünde bulundurarak personel planlamasını gözden geçirelim. Bazı süreçler ve işler için daha uygun maliyetle part-time istihdam sağlayalım veya parça başı anlaşmalar yapalım.
    • Eldeki işi yetiştirmek amacıyla yapılan mesailerin şirketimize maliyetine ve etkinliğine bakalım. Mesai saatlerindeki çalışma sürelerini daha verimli hale getirebilecek şekilde süreçleri yeniden değerlendirelim, doğru işe/ doğru personel kullanıp kullanmadığımıza bakalım. 
    • Bazı işler için kendi pahalı kaynaklarımızı kullanmak yerine dış kaynak kullanımına geçelim. Örneğin, mal alımı/ mal gönderimi için şirket aracı ve şoför istihdamı yerine kargo/ kurye kullanarak maliyetlerden tasarruf edelim.
    • Her zaman mal aldığımız tedarikçilerimizin dışında en az iki farklı tedarikçiden düzenli olarak fiyat alalım. Her satın alımda malın kalitesine, içeriğine, fiyatına ve satış sonrası desteğine göre tedarikçi seçimi yapalım.
2. Şirketimizin mevcut ürün ve hizmetlerinin içeriklerini daima zenginleştirelim, portföye yeni ürün ve hizmetler ekleyelim, teknolojiden mutlaka faydalanalım. Müşterilerimiz, gelişime önem veren bir şirket/ sağlayıcı/ iş ortağı ile çalıştıklarını hissetmeli. Yeni ürün ve hizmetlerimizi duyurmadan evvel sadık müşterilerimize tanıtım fiyatından sunarak pilot/ test süreci uygulayalım, bu süreçte varsa ürün ve hizmetimizin eksikliklerini aldığımız geri bildirimlere göre giderelim.

3. Müşteri memnuniyetine ve ürün/ hizmet kalitesine önem verelim, müşterilerden gelen geri bildirimleri önemseyelim ve buna ilişkin olarak gereken tüm önlemleri alalım. Bunu müşterilerimize hissettirelim.

4. Yeni ürün/ hizmetler ve müşteri memnuniyetinin daha fazla satış ve daha fazla kar demek olduğunu unutmayalım. Ancak karlılığımızı arttıralım derken, kar marjlarımızı makul düzeyde tutmayı ihmal etmeyelim, olması gerekenden yüksek kar marjı memnuniyetsizlik ve müşteri kaybı yaratacaktır. 


Ref: http://www.marketingmag.ca/news/marketer-news/starbucks-finds-new-ways-to-increase-sales-108879