9 Mart 2014 Pazar

Dijital Pazarlamada Yeni Trendler 2014

Dijital Pazarlamada Yeni Trendler
Dijital Pazarlama Trendleri
Pazarlamada dijital medyanın kullanımı ve ağırlığı gün geçtikçe artıyor. 
2014 yılında da bu alandaki değişim ve gelişimler devam ediyor.

Dijital medyayı pazarlamada nasıl kullanmalıyız, pazarlama yöntemlerimizi hangi yönde geliştirmeliyiz, gelin bunlara kısaca bir göz atalım. 

Smart Insight okuyucuları arasında yapılan ve 637 kişi tarafından yanıtlanan bir ankete göre 2013 - 2014 dijital pazarlama trendlerindeki değişim beklentisi şöyle:

Ankette en çok oy alan trendler;
- İçerik Pazarlama
- Mobil Pazarlama
- Büyük Veri

Ankette 2013'e göre oy oranını arttıran pazarlama trendleri;
- İçerik Pazarlama
Tüketici Davranışlarına göre E-Mail Pazarlama
- Arama Motoru Optimizasyonu
- Mikro-hedefli Pazarlama (sosyal medya ve diğer reklam kanalları)

Ankette 2013'e göre oy oranı azalan pazarlama trendleri ise;
- Mobil Pazarlama
- Büyük Veri
- Niş ve dikey pazarlama

Yeni trendler arasına bu yıl sosyal CRM de girmiş.

Sonuçları değerlendirdiğimizde, dijital pazarlama yapan şirketlerin 2014'de içerik pazarlama, mobil pazarlama ve büyük veriye yatırım yapacaklarını söyleyebiliriz.

İçerik kraldır; ilgi çekici, hedeflenen ziyaretçi kitlesini çekebilecek güncel konuları içeren, dinamik, proaktif ve kullanıcı davranışlarına göre kurgulanmış içerikler mutlaka ziyaretçi çekecektir. İçeriğimizi hedef kitlemize göre oluşturmamız, SEO kurallarına dikkat ederek anahtar kelimelerimizi oluşturmamız işin büyük kısmıdır. Ancak, yetmez. Bunun yanında, mutlaka analitik verilerinden yola çıkarak ziyaretçilerimizin bizi nasıl bulduğunu, eldeki malzemenin hangi kitleyi çekebildiğini tesbit ederek, yaşayan bir içerik yaratmalıyız. Yoksa, bu yarışın dışında kalmak an meselesi.

Ziyaretçi davranışlarını çok iyi analiz ederek, göndereceğimiz pazarlama amaçlı e-mail içeriklerini de aynı mantık ile belirlemeliyiz. E-mail pazarlamada SUBJECT kısmı en kritik olan nokta, eğer alıcının dikkatini çekebilen bir konu oluşturamaz isek, okunma oranlarımız oldukça düşük kalacaktır. 2013 E-mail karşılaştırma raporlarına göre pazarlama amaçlı E-mail'lerin okunma/ tıklanma istatistikleri şöyle;
  • Okuma oranı: 21.47%
  • Linke tıklama oranı: 3.16%
  • Üyelikten ayrılma oranı: 0.47%
Econsultancy'nin yaptığı araştırmaya göre E-maillerin
  • 23%'ü mobil ortamalardan
  • 33%'ü masaüstü bilgisayarlardan
  • 44%'ü ise web tabanlı e-mail hesaplarından
okunmaktadır. Web tabanlı e-mail sağlayıcılarından Google, yeni devreye aldığı Gelen Kutusu yapısı ile Birincil, Sosyal, Tanıtım, Güncelleme gibi tablarla, pazarlama amaçlı e-mailleri ayırmıştır. Artık, tanıtım e-maillerin gönderen açısından üyelerine güven vermesi ve içerik bakımından da üyeyi memnun etmesi daha da gerekli olacaktır. E-mail pazarlamacıların işleri daha da zorlaşmaktadır.

E-mail pazarlamada da önem kazanan, davranışsal pazarlama, aslında bir CRM de gerektirecektir. CRM'in hangi verileri alacağı, bunları hangi filtreden geçirerek pazarlama çıktısı oluşturabileceği de, üzerinde iyi çalışılması gereken başka bir konudur.

CRM'in bugünlerde Sosyal CRM olarak karşımıza çıkarttığı kavramsa, kişilerin sosyal ağlardaki ilgi alanlarını ve eğilimlerini ölçerek, doğru zamanda doğru ürünü ve doğru kanallardan pazarlama olanağını sağlayacaktır.

Sosyal ağlar, gerçek anlamda önemli pazarlama kanallarıdır. Üstelik Facebook veya Twitter gibi ağlarda profilleme ile ürününüzü doğru hedef kitleye duyurma imkanınız da bulunmaktadır.

Şimdilerdeki diğer bir pazarlama mecrası da videolar oluşturmak. Örneğin Twitter'ın kullanıcılarına sağladığı video imkanı Vine ile 6 saniyelik videolar oluşturmanız ve bu 6 saniyeyi çok iyi kullanarak, etkin pazarlama videoları oluşturmanız da artık mümkün olabilmektedir.

Özetlersek, dijital medya pazarlamada giderek önem kazanmakta ve kanalların kullanımı, kullanıcı profillemesi, mobil ortamlara uygun içerik üretilmesi, istatistiklerin düzenli olarak kontrol edilmesi, içeriğin buna paralel güncellenmesi, büyük verinin kullanım metodları 2014'te dijital pazarlama ile uğraşanların gündeminde olacaktır.

Referanslar:
http://www.modernmarketingpartners.com/blog/email-marketing-best-practices-2014
http://www.smartinsights.com/managing-digital-marketing/marketing-innovation/marketing-trends-2014
http://www.copyblogger.com/email-marketing/
http://www.emailvendorselection.com/the-5-biggest-unpredictions-in-2014-digital-marketing/
http://www.smartinsights.com/social-media-marketing/twitter-marketing/5-tips-to-get-creative-with-vine-for-twitter/