15 Ocak 2014 Çarşamba

Akıllı Telefona Evet, Ama Hangisini Seçmeli?



Bir iki haftadır kendime iş amaçlı ikinci bir bir akıllı telefon bakıyorum. 
Özel telefonum iphone 5 olduğu için bunun dışındaki diğer markalara yoğunlaştım. 
Eğer sonuç ne oldu diye merak ediyorsanız, gerçekten seçim yapmak çok zordu.

Gördüğüm kadarıyla her markanın kendine has imajları ve özellikleri var. 
Ben bana hitap eden özelliklere odaklandım ve bunlardan bazılarını paylaşmak istiyorum: 

Samsung, kullanıcıların her türlü ihtiyacına hitab edebilecek birçok farklı boyut ve modelde ürün sunuyor. S serisindeki mini ve standart modeller ile neredeyse hem telefon hem tablet diyebileceğiniz Note modelleri kullanıcılara seçim yapabilme imkanı veriyor. Diğer taraftan, Samsung'un yuvarlak hatları, hafifliği ve ergonomiye verilen önem de ortada tabii. Ayrıca, ekran netliği ve kamerası da iyi. 

Sony Experia; su geçirmezliği, multimedia imkanları, ekran büyüklüğü ve yüksek çözünürlük bakımından , kamera kalitesi ve konuşma süresinin 14 saat olması açısından dikkat çekiyor. 

Nokia Lumia genel özelliklerde diğer markalardan aşağı kalmıyor. En önemli özelliği tabii ki Windows 8 tabanlı olması, bir de kablosuz şarj edilebilmesi.

Asus Pad Phone, HTC One, Google LG gibi diğer markaların da iddialı özellikleri var. Asus ve LG, 15 saatle en uzun konuşma süresine sahip, ayrıca Asus'un kamerası da Experia ile yarışacak düzeyde.  

Epey düşündüm, marka ve modeller arasında gittim geldim.
En son olarak Nokia Lumia 925'te karar kıldım.

Mail editörünü sevdim, çünkü hem yazarken olası kelimeleri editörün üst kısmında seçmeniz için görüntülüyor, hem de akıllı bir uygulama olduğu için en sık kullandığınız kelimeleri öne çıkartıyor. Otomatik tamamlama yapmadığı için de sıkıntı vermiyor.

Fotoğraf çekme ve video imkanları gerçekten enteresan.
Microsoft Office üzerinde geldiği için buna ekstra ödeme yapmak durumunda değilsiniz. Özellikle kendi dizüstü bilgisayarım da Windows 8 olduğu için kullanımda hiç zorluk çekmedim. 

Bing haberler, spor ve finans uygulamalarından memnunum.
Ayrıca Nokia'nın harita, pusula, müzik/ video, fotoğraf düzenleme uygulamaları da tercih sebebi olabilecek düzeyde.

Bu arada iphone kullanım olarak şarjının hızlı tükenmesi dışında sorun çıkartmıyor, durup dururken kilitlenmiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder