13 Mart 2013 Çarşamba

İnternette İçerik Pazarlama Taktikleri

Nitelikli İçeriklerin Yapılan Yatırımın Geri Dönüşüne Katkısı Büyük!


Tüketicilerin dikkatinin giderek daha da dağıldığı bir ortamda ilgi çekebilmek için içeriği kullanmak pazarlamacılar arasında şimdilerde çok moda.


Zorlama içerikler pazarlamacıların bir hikaye anlatmalarına yardımcı olsa da, bunların oluşturulması külfetli ve pahalı olabiliyor.

Acaba pazarlamacılar açısından hangi içerik oluşturma stratejileri yatırım getirisi açısından cazip?
İçerik pazarlama yazılımları üreten CopyPress tarafından Ocak 2013’te Pazarlama profesyonelleri ile yapılan pazar araştırmasında; maliyet açısından en etkin içerik türlerinin makaleler, videolar ve resmi yayınlar (white papers) olduğu ortaya çıktı.

Araştırmada, pazarlamacıların %62.2’si nitelikli makalelerin yatırım getirisinden çok memnun olduklarını belirtmişlerdir.

               
 (*) Kaynak Copypress, Ocak 2013

Pazarlamacıların, en iyi yatırım getirisinde 2.sırayı %51.9 ile videolu içerikler aldı. Ancak, araştırmada pazarlamacıların videolu içerik oluştururken yaşadıkları zorluklar da dile getirildi. İnteraktif medya, grafikler ve hareketli görseller dahil olmak üzere video içerikleri %49.8 ile pazarlamacılar tarafından "oluşturulması en zor içerik" olarak nitelendirildi. Birçok pazarlamacı, başarısına rağmen video içerik üretim bedellerinin olması gerekenden daha pahalıya mal olduğu görüşünde birleşti.


Makalelerin ve resmi yayınların daha az karmaşık ve daha az emek-yoğun çözümler olduğu düşünülebilir, ancak bunların da kendine has zorlukları bulunuyor. Birçok pazarlamacı içerik yazarlarının pazarlamadaki rolünü sorguluyorlar. Bu yazılar sadece belirli kişilerin imzasıyla mı üretilmeli, ya da odak bir bütün olarak marka mı olmalı?



CopyPress’in yaptığı araştırmaya katılanların üçte ikisi yani %65,6’sı yazarın içerik pazarlamasında önemli rol oynadığını düşünürken, geri kalan üçte biri yani %34,4’ü ise bu fikirde değil. Yazıların genel anlamda bir yazarın imzası ile çıkması  ve mümkünse bu imzanın yüksek profilli kişilere ait olmasının  önem taşıdığı belirtiliyor.




CopyPress, bu araştırmasıyla  içerik pazarlamanın dikkat çekecek ölçüde ön plana çıktığını da kanıtlamış olmaktadır.  Önde gelen pazarlama tercihlerinde, pazarlama profesyonellerinin verdiği yanıtlara göre 2012’de %18,9 ile Sosyal Medya, SEO ve E-Posta ile pazarlamanın gerisinde kalan içerik pazarlama, 2013 yılı için katılımcıların %34,8 oranı ile oylarını ikiye katlayarak 2013’ün önde gelen pazarlama tercihi olacağını göstermiştir.


Kaynak: E-marketer